זה לא שאנחנו אוהבים שחץ ויהירות, אבל כתבנו כל כך הרבה טקסטים מוצלחים לכל כך הרבה חברות ועסקים שזה לפעמים עולה לנו לראש. זה המאמר השני שמשתף אתכם בסיבות בגללן אנחנו מצליחים בכתיבה שיווקית שלא רק גורמת לשביעות רצון בקרב לקוחותינו, היא גם עוזרת להם למכור את מוצריהם:
9) מייחסים אינטליגנציה לקהל הקוראים: לא תמיד נכון לחשוב שהקוראים שלך הם הכי חכמים בעולם, אבל בטח שלא צריך להתייחס אליהם ההפך. יש לשים דגש על המעניין והאטרקטיבי ולהימנע מציון או אזכור המובן מאליו.
10) נמנעים משימוש יתר באותן מילים ובאותם סימנים: לא מעניין לקרוא טקסט בו נעשית חזרה מוגזמת באותן מילים, מושגים או סימנים כדוגמת סימני קריאה! מקרים כאלה גם עלולים להיתפש כדלות לשונית ורדידות מחשבתית... רק עלולים. אנו מקפידים לגוון את המילים בהן אנו משתמשים לכתיבת רעיון כלשהו בעמוד אחד, למצוא להן חלופות על פי מידת הצורך ואם נדרש מאיתנו לחזור על אותו רעיון פעמיים – למצוא ניסוח שלא נעשה בו שימוש עד כה.
11) משפטים קצרים ככל הניתן: לפעמים הלקוח מבקש להכניס כל כך הרבה מידע בכל כך מעט מקום, עד שלא נותר אלא ליצור משפטים ארוכים ומורכבים. לא טוב. אנו עושים כל מה שצריך לעשות כדי לקצר את המשפטים כך שהכתיבה השיווקית שלנו תהיה קלה לעיכול.
12) משתמשים במושגים פשוטים: לאנשים בעלי ידע או התמחות בתחום מסוים יש נטייה להשתמש בטרמינולוגיה שרק הם ומתחריהם מכירים. לעיתים עושים זאת על מנת להפגין את הידע, לפעמים מתוך אי שימת לב, אך המסננת של "כותב טוב" מונעת מהם לחזור על הטעות הזו כדי לפשט את המסר, שברוב המקרים אמור להיות נגיש לכולם, כולל מי שאינו מומחה בתחום.
13) משתכנעים בחשיבות המוצר = משכנעים בחשיבותו: הסעיף הזה כל כך חשוב שאפילו לנו קשה לתאר זאת במילים. הזדהות עם חשיבות המוצר ועם התועלות שבו, היא אחד האלמנטים המשמעותיים ביותר בכתיבה שיווקית טובה, ואנו מקפידים עליה. אם הכותב לא נלהב לגבי המוצר שהוא עוזר לקדם, הקורא ירגיש זאת ולא ימצא סיבה לרכוש אותו. על כל קופירייטר ש"כותב טוב" לאמץ גישת הזדהות נלהבת עם כל מוצר שהוא כותב אודותיו.
אופס... המאמר נקטע באמצעו. בא לכם לקרוא את השאר? הנה הלינק
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com